Re: Pytanie o CDRy (raczej nie debianowe ;))

Adrian Siemieniak napisał.

> [...]
> - mozna wylistowac
> - czytanie pliku (jeden duzy) powoduje szamotanie sie glowicy w CD (bledy na
> konsoli HDx not ready) i na tym koniec
> - w nagryware plyte mozna odczytac, jak rowniez i plik ale nie ostatnie partie
> CDk'(zewnetrzne)
> Po wrzucenie CDka do wody, zejsciu mojego koleczka wszystko wrocilo do normy.
> Pytanie: wiem ze papier przeslanial kawalek przezroczystej czsci po wewnetrzej i
> zewnetrzej stronie plytki - czy to TO czy cos innego (w sensie czy CDk cos tam
> sobie sprawdz, kalibruje laser lub jakies inne dziwo).

Witam.
Wyglada na to, ze producenci CD sie nieco zagalopowali w powiekszaniu predkosci.
Lepiej bedzie zadnych papierkow na plytach nie naklejac. Moze to pogorszyc docisk
plyty do uchwytu na osi silnika i zwiekszyc niewywazennie plyty co przy  miniumalnym

wykrzywieniu osi silnika plyty spindle motor i duzych obrotach moze dojsc do
odrywania
plyty od tarczy dociskowej, co zwiekszy bicie plyty, utrudniajac, lub terz
uniemozliwiajac
dzialanie ukladu serworegulacji ostrosci najbardziej przy odczycie przy zewnetrznej
krawedzi
plyty. Nawet jezeli plyta bedzie odczytywalna, nadmiernie wibrujac na wysokich
obrotach moze doprowadzic do przedwczesnego uszkodzenia sie glowicy laserowej
pickup. Gdy soczewka regulujaca ostrosc bedzie sie szybciej poruszac nadoazajac za
przyblizajaca sie i oddalajaca plyta moze dojsc do oberwania sie wyprowadzen
ruchomej
cewki poruszajacej ta soczewka. Wiec warto by sie tez zainteresowac programowym
ograniczeniem predkosci CD. Moze w ten sposob uda sie zwiekszyc zywotnosc
CD-ROM-ow.  Niestety ostatnio niemalze wszystko produkuje sie w.g. zasady buy and
throw away,  kup i wyrzuc. W.g. mnie, to jedna z najgorszych nowych amerykanskich
zasad.
Przy naprawach komputerow mialem taki gdzie w CD rozpadla sie plyta, lamiac
tacke i plytke przednia. Uzytkownik mnie powiedzal, ze z CD niczym z procy
wystrzelily
kawalki plyty. Oczywiscie ten naped jedynie mozna bylo wymienic.

> Pytanie 2 (nie zwiazane): jaka jest zywotnosc chemiczno/fizyczna (nie
> uszkodznia) poszczegolnych nosinkow (policyanine, cyianine i AZO - pisane bardzo
> z glowy) ;))

Bardzo ciekawy temat dotyczacy trwalosci plyt. Chetnie tez sie cos wiecej dowiem.
Przy okazji tez popytam w innych grupach.

> Hejka - i Wesolych jajek na swieta (i co by karp za duzo sie nie buntowal).

To mie sie bardzo spodobalo. :)))))))))
Koznczac zycze wszystkim Wesolych Swiat i Szczesliwego Nowego Roku
no i moze kiedys ktos wykona kolejna wersja Debiana moze tez podobnioe
zautomatyzowani i zpolonizowany jak Aurox. Ta dstro coraz bardziej mnie interesuje
jak rowniez ten trend w rozwoju linuxa.
Konczac Pozdrawiam. Krzysztof.
Registered Linux User: 253243 | Powered by Red Hat 7.1
http://www.idn.org.pl/users/kzubik
GaduGadu. 1208376 | Glosowy chat na yahoo kzubik2000