Re: siec pada

Czesc.

On Tue, 26 Nov 2002, Pawel M. wrote:

> Ale teraz mam pytanie pierwsze, czy da sie ustawic bramke z
> innego zakresu niz ip? i dla czego Debian tego nie lyka a
> windows tak ;-)czyli jak ustawic bramke xxx.xxx.65.254 do adres
> IP xxx.xxx.64.xxx
Sprobuj ustawic netmask 255.255.255.254 (jeli sie nie myle).

> Drugie pytanie, chodza plotki ze to jakis linux na sieci wysyla
> jakies pakiety ktore blokuja siec ( czy to przypadkiem nie moj -
>  nic takie swiadomie nie robie ;-)
tcpdump prawde Ci powie
trafshow
iptraf

> Jest tez wersja plotek ze to ktos ma wirusa i jesli sie wlaczy
> do scieci to wysyla jakies pakiety po czym serwer glowny
> (automatycznie albo administrator) odlacza nasza siec (pewnie
> sama bramke w takim wypadku od internetu) i czy da sie to jakos
> sprawdzic czy ktos cos moze kabinuje u nas na sieci...

Tego Ci nie sprawdze, ale nie wiezylbym w takie plotki.

> Sorki ze tak zamotalem ale bede naprawde wdzieczny jesli ktos
> mi pomoze. pozdrawiam
Mam nadzieje, ze cos pomoglem.

pozdrawiam
--
mirek

p.s. szczegolnie ciekawe jest to co napisales o maskowaniu polaczen,
nie rozumie tu czegos. Jaka bramka jest ustawiona na tej windzie?
192.168... czy x.x.65.254?