siec pada

Witam, bedzie to chyba troche dlugi mail za co z gory
przepraszam ;-) ale do tematu...
Mam swojego Debiana (woody 2.4..) podlaczonego do sieci
akademickiej w ktorej jest duzo kompow (kolo 100) Cala siec
bardzo czesto sie wysypuje, a ostatnio praktycznie nie
dziala... poprostu jakby sie zapycha...(byla ostatnio
wymieniona -switche)(chodzi o internet, bo lokalna dziala)
ostatnio odkrylismy ze jezeli wpisze sie bramke z sieci z
drugiego akademika... (zmiana z xxx.xxx.64.254 na
xxx.xxx.65.254) internet zaczyna dzialac i to bardzo szybko...
ale ak sie dzieje tylko na windowsach, bo moj linux nie
przyjmuje tej bramki bo mowi ze jest cos tam spoza siceci..
(moje ip to xxx.xxx.64.xxx a bramka  zmieniona jest z innego
zakresu wiec Debian jej nie akceptuje , dopiero jak zmienilem
sobie ip tez na 65 w srodku to ja zatwierdzil ale oczywiscie
internetu i tak nie mialem bo u administratora jest moje ip
przypisane do danego MACa karty sieciowej wiec nie mam dostepu
do netu, ale tu sie wydazyla smieszna sprawa bo do tego Debiana
mam dopietego kompa (Windows) ktory laczy sie do netu przez
wlasnie tego Debiana (maskarada na IPTables) i mimo ze Debian
nie mial  dostepu do internetu (bo inne ip) komputer w mojej
podsieci mial... z tego co wymyslilem to chyba dzieki iptables
bo tam i tak jest ustawione moje dobre ip...
Mam nadzieje ze narazie jets to w miare jasne co napisalem(choc
watpie ;-)

Ale teraz mam pytanie pierwsze, czy da sie ustawic bramke z
innego zakresu niz ip? i dla czego Debian tego nie lyka a
windows tak ;-)czyli jak ustawic bramke xxx.xxx.65.254 do adres
IP xxx.xxx.64.xxx

Drugie pytanie, chodza plotki ze to jakis linux na sieci wysyla
jakies pakiety ktore blokuja siec ( czy to przypadkiem nie moj -
 nic takie swiadomie nie robie ;-)

Jest tez wersja plotek ze to ktos ma wirusa i jesli sie wlaczy
do scieci to wysyla jakies pakiety po czym serwer glowny
(automatycznie albo administrator) odlacza nasza siec (pewnie
sama bramke w takim wypadku od internetu) i czy da sie to jakos
sprawdzic czy ktos cos moze kabinuje u nas na sieci...

Sorki ze tak zamotalem ale bede naprawde wdzieczny jesli ktos
mi pomoze. pozdrawiam
Pawmor

Najwięksi łączą siły! Razem ponad 200 tysięcy AUKCJI.
Zobacz nowe aukcje.wp.pl < http://aukcje.wp.pl >