/etc/cron.daily/find (updatedb) i load average

Witam,
Na newsach nikt nie odpowiedział, nawet nie dostałem odpowiedzi "nie wiem".
Czy ktoś wie jak to rozwiązać:
Mam problem. Jak wykonuje sie skrypt find, to:
- idzie on bardzo długo około 2 minut (mierzone time)
- Load average wzrasta z 0.00 nawet do 2.0
- jak ogladałem topem to: uzycie CPU było około 3% a MEMa 4%

Na innych kompach z takimi samymi parametrami, skrypt wykonuje sie 3s a LA
praktycznie wogole nie wzrasta.
Pytałem na innych grupach, szukałem na googlach, pytałem i nic. Czy ktoś zna
odpowiedź?

BTW. a właśnie podobnie mi sie dzieje podczas
apache restart (czyli reload-modules)
wykonuje sie to około 50s i LA rośnie do 1,5.

pozdrawiam, ner0