Re: Dsl i maskarada

On Fri, Nov 15, 2002 at 11:56:07AM +0100, Bogusław Olszewski wrote:

>  Na dzis dzien mam serwer na sdi z maskarada oczywiscie. Przechodzil
                     ^^^^^^
                     serwer czego? ;->

>  ktos z czegos takiego na DSL? W przeciwienstwie do SDI jakos trudno
>  znalezc w sieci opisy jak tego dokonac...

Hmm... ja co prawda jeszcze nie przechodziłem, ale się przymierzam.
(tepsa ma na razie 2 tygodnie spóźnienia, jutro kończy mi się
30-dniowy okres wypowiedzenia umowy dla SDI. Ciekawe czy wesoły monter
wpadnie od razu z modemem do DSLa, czy raczej nas odetną ;-).

Nie wiem tylko jakich opisów chcesz szukać? Gdzie mogą wg. Ciebie
problemy wystąpić...

Wyłączasz pppd, dodajesz interfejs ethX dla DSLa, ustawiasz mu IP,
zmieniasz domyślny routing z pppX na dane ethX, ew. przepisujesz
konfigurację maskarady, tak aby uwzględniała nową nazwę interfejsu
zewnętrznego (ipmasq, jeśli jego używasz, chyba zrobi to
,,automagicznie'')

Powinno działać...

--
Jacek Politowski  [rallypl.te@m.olsztyn]