problem z scp ...

Witajcie.

Mam dziwny problem, z gtorym nie mam sobie jak poradzic.

Otoz kiedy probuje sciagnac jakis plik przy pomocy scp z pewnych hostow
(co wlasnie mnie dziwi "pewnych" - bo nie wszystkich !!! Z niektorych
sciaga sie normalnie ! )
te serwery odrzcaja mi sciaganie w dziwny sposob. Wyglada to tak:

--- cut here ---
hoscik# scp -2 -P 989 user@jakis.host:dowolnyplik.txt .
user@jakis.host's password:
hoscik#
--- cut here ---

Zatem autoryzacja jest ok - bo jak podam nieprawidlowe
haslo to wyskakuje:
Permission denied, please try again.
Problem jest z samym nawiazaniem polaczenia powrotnego. Tak sadze.

konfiguracja
tujestem -- maskarada --- net --- serwer z ktorego probuje scignac.

Gdzie moze byc cos nie tak ?
Firewalle ?
cos z ReVDNS ? Ale to chyba nie to bo go nigdzie nie ma.

Juz nie mam pomyslu.
Mam roota na kazdym serwerze ale nie bardzo chce cos mieszac, bo to
serwery firmy. Trzeba to robic z rozwaga i z zachowaniem
bezpieczenstwa. Ono jest na 1 miejscu.

Pozdrawiam,
Marcin.

Ps. a tak przy okazji - jest mozliwe zrobienie REV DNSu majac tylko jeden
adres IP ?