Re: remount / z rw na ro

On Wed, 25 Sep 2002, Marcin Owsiany wrote:

> Powinno się dać tak jak próbujesz... Spróbuj samo:
>
> mount -n -o remount,ro /

Próbowałem, każe podać typ systemu plików, jeśli dodam -t ext2 wywala
całą litanię pt. "usage:" i w końcu po dodaniu /dev/hda4 mówi, że busy.

> Jeśli nie zadziała, to znaczy pewnie że jakiś proces ma otwarty jakiś
> plik do zapisu.

Ba, pewnie tak jest. Ale jak w takim razie najprościej (bez
dyskietek) zrobić fsck na /?

Zaraz się przebutuję i sprawdzę, jakie pliki są otwarte.

> Nie wiem też czy da się przemontować FS w którym jest punkt montowania
> innego FS...

To jest ten sam punkt mocowania (/dev/hda4 jest moim /).

Pozdrawiam,

Adam