Re: remount / z rw na ro

On Wed, Sep 25, 2002 at 04:41:08PM +0200, Adam Galant wrote:
> Witam.
>
> Potrzebowałem przemontować / na tryb tylko do odczytu (przed uruchomieniem
> fsck), oto efekt:
>
> # mount -n -o remount,ro -t ext2 /dev/hda4 /
> mount: / is busy.
>
> W odwrotną stroną (ro na rw) się daje, ale kiedy tylko podam w opcjach ro,
> efekt jest j.w.
>
> Czy to trzeba inaczej zrobić (moja ignorancja), czy tego w ogóle nie da
> się zrobić (moja jeszcze większa ignorancja) w ten sposób, tj. bez
> bootu kompletnego linuksa z dyskietki, podmontowania /dev/hda4, itd.?

Powinno się dać tak jak próbujesz... Spróbuj samo:

mount -n -o remount,ro /

Jeśli nie zadziała, to znaczy pewnie że jakiś proces ma otwarty jakiś
plik do zapisu.

Nie wiem też czy da się przemontować FS w którym jest punkt montowania
innego FS...

Marcin
--
Marcin Owsiany <porridge@debian.org>             http://marcin.owsiany.pl/
GnuPG: 1024D/60F41216  FE67 DA2D 0ACA FC5E 3F75  D6F6 3A0D 8AA0 60F4 1216