Re: Nowe jadro ciag dalszy.

On Wed, Sep 25, 2002 at 04:32:48PM +0200, Mikołaj Menke wrote:
> No teraz to juz sie zalamalem. Zrobilem nowe jadro 2.4.18, startuje system i co? HPT370 jak zwykle nie ruszy. Do tego nie mam starego jadra, niezly fuks, ze mam jeszcze na drugim dysku starego Woody'ego i go nie skasowalem. Jednym slowem caly system poszedl sie... Jedyna mozliwosc jaka widze to sprobowac z plytki wystartowac, zrobic jadro i przeniesc je spowrotem na nowy system. Czy jest to mozliwe i jak?

Oj widzę, że jak nie dostaniesz wszystkiego na talerzu to będzie ciężko.

Pierwsza informacja: nawet jeśli masz kontroler ATA-66 i nowsze, możesz
go w większości przypadków uruchomić na kernelu nie obsługującym tego
kontrolera poprzez użycie trybu ATA-33. Będzie oczywiście wolniej, ale będzie
działać.
Proponuję poczytać:
http://snickers.ek.univ.gda.pl/linux/LDP/HOWTO/mini/Ultra-DMA.html
a w szczególności:
http://snickers.ek.univ.gda.pl/linux/LDP/HOWTO/mini/Ultra-DMA-5.html

W skrócie: musisz dodać odpowiednie parametry w trakcie bootowania
przez lilo wskazujące adresy w pamięci, pod którymi rezyduje kontroler.
Aby poznać te adresy musisz pierwej zabootować system np. z CD i zrobić
cat /proc/pci.

To powinno wystarczyć do uruchomienia czy instalacji systemu,
przekonfigurowania czy też rekompilacji kernela.

Nie piszesz konkretnie w jaki sposób "nie startuje" HPT370. Czy zapomniałeś
wkompilować odpowiednią opcję do kernela, czy może zapomniałeś gdzieś
(np. w fstabie) wpisać odpowiedniej nazwy urządzenia (HPT będzie widoczny
na hd[e-h]). Może Ci też brakować odpowiednich plików w /dev, np. /dev/hde.

Co do kernela: w 2.4.18 na 100% jest sterownik do tego kontrolera. Może
go nie wkompilowałeś. Powinien być wkompilowany statycznie, a nie jako
moduł, chyba że używasz initrd.
CONFIG_BLK_DEV_HPT366:
 HPT366 is an Ultra DMA chipset for ATA-66.
 HPT368 is an Ultra DMA chipset for ATA-66 RAID Based.
 HPT370 is an Ultra DMA chipset for ATA-100.

W 2.2.x (najlepiej 2.2.21) trzeba dokonać patchowania kernela.
Proponuję skorzystać ze sterowników Krzysztofa Oledzkiego przeniesionych
do 2.2 z 2.4: http://www.ans.pl/ide/
Na początek spróbuj tego:
http://www.ans.pl/ide/ide.2.2.21.01302002-Ole.patch.gz

Pozdrawiam.