[troche ntg] transfery po sieci lokalnej

Cześć

przepraszam za lekki NTG, nigdy się to więcej nie powtórzy, ale
mam nadzieję, że ktoś mi pomoże, bo mam klina strasznego ...
sa dwa kompy

KOMP1 ------ ...... ----------- KOMP2

miedzy tymi kompami jest siec lokalna, szeroka pajeczyna hubow,
i switchow o przepustowosciach 10/100 mbit - po prostu siec
udostepniajaca internet. Miedzy komp1 a komp2 na drodze nie
stoi zadne urzadzenie 10 mbit. Obydwa kompy maja ftpa.

Komp2 download z komp1 - 3 mB/s
Komp2 upload na komp1 - 3 mB/s
Komp1 download z komp2 - 3 mB/s
Komp1 upload na komp2 - 100 kB/s    <---- czemu!?

nic nie wykazuje, zeby pakiety sobie inaczej wedrowaly... Jak komp1
ustawi karte na 10 mbit, to idzie 900kB/s w kazda strone, a jak jest
ustawione
na 100 to upload na komp2 zachowuje sie jakby mialo po drodze modem
kablowy normalnie ... :-/ co jest grane?

Przepraszam jeszcze raz, ale licze na Wasza pomoc...

Mati