Re: Przesowanie partycji

On Mon, Sep 23, 2002 at 02:10:53PM +0200, Mirek Grochowski wrote:

> Np. osobna partycja na /home/ftp: +mozesz nawet zminic system a zawartosc
> anonimowego ftp'a sie nie zmini.
> osobny /home: patrz wyzej

Przez pewien czas miałem na dyskach dwa Debiany - utrzymywanego przez
dwa lata 'sida' (na 2GB /) i świeżo zainstalowanego 'woodiego' (/ /usr
/var /tmp).  /home /szafa (m.in. 4GB respozytorium pakietów 'sida') to u
mnie oddzielne partycje - pozwoliło mi to używać dwóch systemów (user
ten sam na obu systemach).

Uaktualniłem 'woodiego' do poziomu 'prawie-sida' i po zbackupowaniu obu
systemów (weszły razem na 1CD) usunąłem starego 'sida'.

> jesli chodzi o reszte to faktycznie najsensowniej miec wiele dyskow.
> dodatkowym plusem (i minusem zarazem) jest koniecznosc przemyslanego
> zarzadzania przestrzenia, co czasem moze okazac sie trudne.

/dev/discs/disc0:
part1: LVM (/usr /var swap)
part2: Windows
part3: OpenDOS
part5: /
part6: /home
part7: /szafa

/dev/discs/disc1:
part1: /nosnik/part1

/etc/init.d/local włącza DMA dla wszystkich /dev/discs/discX/disc i
tworzy mountpointy dla /dev/discs/disc1/partX po czym je montuje.

Prawdę mówiąc to brakuje mi bootloadera/x86 obsługującego podział na
partycje taki jak w AmigaOS - amiga-fdisk już spaczkowałem ;)

--
Marcin 'Szczepan|Hrw' Juszkiewicz
mailto: marcin<at>amiga<dot>pl