Re: wpisy MX

Dnia śro 31. lipiec 2002 11:38, bieniu napisał:
> czyli rozumiem z tego ze wystarczy jak wpisze host servera ktory chce
> backupowac poczte do relay-domains
> i w dnsie wpisy MX u mnie u na tym serverze ?
>
> bo oczywiscie ja nie mam takich userow jak tamten server

w serwerach dns dla tej domeny wpisujesz dwa MX
z wyzszym priorytetem podstawowy z nizszym zapasowy (im mniejszcza liczba tym
wyzszy priorytet)

potem na serwerze 'zapasowym' ustawiasz by przyjmowal te maile ale zeby NIE
dostarczal ich lokalnie. dopoki serwer podstawowy nie bedzie dostepny maile
beda czekac w kolejce.

dla qmaila sa to pliki:
rcpthosts - domeny dla ktorych ma byc przyjowmana poczta (do tego wpisujemy)
locals - domeny dla ktorych poczta ma byc dostarczana lokalnie (a do tego nie)

postfixa nie znam wiec nie powiem ci gdzie to dokladnie jest ustawiane ale
mechanizm jest zapewne identyczny

dodam ze jesli masz wiecej takich domenek to milo jest sobie zautomatyzowac
sciagnie z podstawowego serwera listy domen dla ktorych chcemy byc zapasowmym
MXem

--
mihaŁodziński
-------------------------= Pierwszy Lamer Rzeczypospolitej =---