pr?

kupiłem sobie ostatnio taką książke Linux Piolecenia ale trafiam na rzeczy
których i tak nie rozumiem-gość pisze, że pr formatuje i drukuje podany
plik, więc ja podobnie jak on w swoim przykładzie rzuciłem pr mail.txt
(klasyczny pliczek tekstowy) i otrzymałem wyjebisty wydruk:
11 linijek zaczynających się od % i zjakimiś tekstami, których nieczaję
(PS-ADOBE 3.0, PRINT PLUG IN V2.0.2 -16 MAY 1998 FOR GIMP)
potem jeszcze inne brednie i kolejne pare linijek typu ImageType;
Width:Height; BitsPerComponent:Decode;itd......

nie kumam o co mu chodzi, bo po tych linijkach zamiast drukować ten plik to
wywalił

image
a tu są już tylko same śmieci

Ale sie wkurzyłem i sprawdziłem czy wydrukuję mi jpega skoro tak chce
rysunki i też nic.... Domyslam się,że skoro PS-Adobe, to by chciał post
scripta ale po co?

Za to txt mogę drukować przez lpr, a co śmieszne lpr -p działa poprawnie
mimo,że do formatowania tekstu użuwa pr ??????????????