Re: Μετάβαση από Ubuntu σε Debian

When the date was Tuesday 30 June 2009, Stavros Filippidis wrote:

> Μιχάλη,
>
> Για να μου προτείνεις να βάλω πρώτα Slackware υποθέτω ότι είναι πιο
> "ζόρικη" διανομή; Ώστε να "ψηθώ"; Την έχω ακουστά τη διανομή αυτή αλλά
> δεν έχω ασχοληθεί ποτέ.

Η military-like περιγραφή δεν είναι ακριβώς του γούστου μου, αλλά σε γενικές γραμμές η ιδέα είναι σωστή: To Slackware είναι το πιο BSD linux distribution και έχει ένα εντελώς διαφορετικό workflow από τις main stream διανομές. Να σε προδιαθέσω ότι μέσα στο «διαφορετικό» κρύβεται και το «χρονοβόρο». Παρόλα αυτά, θα σου δώσει περισσότερες αφορμές να κατανοήσεις τα πώς και τα γιατί των Linux distributions. Αν και δεν χρησιμοποιώ πλέον Slackware στο workstation μου, υπάρχει ένα installation σε VM διότι η απουσία dependencies μου δίνει άμεσα τον απόλυτο έλεγχο (ως development environment).

Θα έλεγα όμως ότι η πιο σημαντική πληροφορία που μπορείς να πάρεις από αυτό το thread είναι άλλη: το Linux είναι παιχνιδιάρικο λειτουργικό σύστημα, είναι μια διαρκής πρόκληση για πειραματισμό και γνώση. Μη το σκέφτεσαι πολύ αν θα κάνεις το ένα ή το άλλο: πάρε ένα backup το installation που ξέρεις ότι δουλεύει και ξεκίνα κάτι καινούριο (αν και με το virtualization ακόμα κι αυτό είναι overkill). Αν κάτι τέτοιο δεν σε ενδιαφέρει, μείνε σε Debian Stable, Ubuntu Server LTS και CentOS και δεν έχεις τίποτα να φοβηθείς: η πλήξη και η ανία θα γεμίσουν σε τέτοιο βαθμό το δωμάτιο που θα πεθάνεις από ασφυξία πολύ πριν χαλάσει κάτι.

--
Michael Iatrou