Re: fsck στο ξεκινημα. Χρειάζεται τελικά; Κάθε πότε;

On Sunday 28 June 2009, Pantelis Koukousoulas wrote:
> Τέλος, δεν μπορώ να φανταστώ πώς το reiserfsck θα μπορούσε να είναι
> τόσο δραματικά γρηγορότερο. Το μόνο που μπορώ να υποθέσω είναι ότι δε
> γίνεται καθόλου.

Αυτό είναι ένας κλασσικός μύθος :)

Από τις αρχές της ζωής του reiserfs όλοι νομίζανε πως καταργήθηκε το
fsck.

Κι όμως, υπάρχει, είναι εκεί, απλά είναι τόσο πιο γρήγορο :-P

Η αλήθεια είναι πως τα 2 fsck ακολουθούν διαφορετική λογική. Το
reiserfsck πάντα κάνει replay το journal (και μάλιστα τρομερά γρήγορα).
Απλά συνήθως το filesystem είναι flagged ως clean unmounted, οπότε το
fsck δεν έχει και πολύ δουλειά να κάνει. Αν κάνεις cold reboot ένα
μηχάνημα με reiserfs3, τότε και μόνο τότε θα δείς το reiserfsck να κάνει
πραγματική (και πιο χρονοβόρα) δουλειά.

Το θέμα με το fsck του ext3 είναι πως το έχουν βάλει κάθε x boots (30 ?
60 ? κάτι τέτοιο)  να κάνει ένα full filesystem scan (σα να μην έγινε
clean unmount) ώστε να διορθώνει τα "μικρολαθάκια". Αυτό βέβαια
συμβαίνει επειδή οι kernel developers ποτέ δεν εμπιστεύθηκαν το κομμάτι
του κώδικά τους που κάνει sync :-P

Τώρα τελευταία βέβαια (aka 2.6.30) υποτίθεται έχουν διορθώσει πολύ πράμα
(http://lwn.net/Articles/326471/), αλλά δε νομίζω να απενεργοποιήσουν
αυτό το "1 στις 30" full έλεγχο.

> Σε αυτή την περίπτωση (που υπάρχει δηλαδή απόλυτη εμπιστοσύνη στους
> δίσκους / RAID controllers / μνήμη κλπ)  μπορείς πολύ απλά να
> απενεργοποιήσεις το fsck ρουτίνας και από το ext3.

Δε νομίζω να είναι καλή ιδέα κάτι τέτοιο, ειδικά σε "production"
μηχάνημα ή γενικά σε οποιοδήποτε μηχάνημα αποθηκεύει data (δηλαδή τελικά
όλα :-P). To tune2fs ισχυρίζεται ότι υπάρχουν διάφοροι ακόμα παράμετροι
που μπορεί να περάσουν απαρατήρητα λάθη στο filesystem (man tune2fs, -c
και -i options).

Η λύση είναι η πιο απλή. Απλά ενημερώνεις/εκπαιδεύεις πως υπάρχει αυτό
το fsck που μια στο τόσο καλό είναι να το αφήνουμε να κάνει τη δουλειά
του ...

Εξάλλου, δε νομίζω πως υπάρχει κάποιος στον πλανήτη που θα πήγαινε να
κλείσει το scandisk σε ένα Windows περιβάλλον, οπότε γιατί να το κάνει
εδώ ?

--
Thanos Kyritsis <djart at linux.gr>

- What's your ONE purpose in life ?