Re: fsck στο ξεκινημα. Χρειάζεται τελικά; Κάθε πότε;

When the date was Sunday 28 June 2009, Pantelis Koukousoulas wrote:

> Ελπίζω αυτό να ήταν αστείο :)
> To reiserfs πολύ ευκολότερα θα !@#$% τα δεδομένα στο δίσκο και στην πράξη
> τείνει να έχει συμπεριφορά windows δηλαδή γίνεται πιο αργό όσο περνάει ο
> καιρός.

Η εμπειρία μου με το reiserfs, σε όλα τα μεγέθη δίσκων και όλα τα workloads είναι το άκρως αντίθετο από αυτό που περιγράφεις. Επιπλέον, είναι ανυπερθέτως καλύτερο από το ext3. Όσο για το fragmentation, αν ο δίσκος έχει πάνω από 25% free space, θα δυσκολευτείς να πεις την ηλικία του (αν και αυτή η παρατήρηση χωράει μεγάλη συζήτηση.)

Όλα τα άλλα filesystems που έχω χρησιμοποιήσει ήταν είτε πιο αργά (ext3, JFS) είτε επισφαλή για τα δεδομένα (XFS).

To ext4 απέχει 8-12 μήνες από το να χαρακτηριστεί "production ready" και το btrfs είναι 3.1415 (περίπου) έτη φωτός μακρύτερα. Επομένως τα contemporary filesystems τα ξεχνάμε.

> Αν θέλεις και 1.5 TB και γρήγορο fsck καί κάποιο contemporary filesystem
> (δηλ όχι chunkfs) η λύση είναι μία: partitioning.
>
> Η ιδέα είναι ότι τα μόνα partitions που εντάσσονται στο mount -a θα είναι
> μικρά και σχετικά άδεια (συνεπώς το fsck θα πηγαίνει σφαίρα). Π.χ., ως
> 20GB (συνολικά) με το πολύ 60% utilization.
>
> Τα υπόλοιπα μπορείς να πεις ότι δε θα είναι auto-mounted και θα βάζεις
> ένα process να τους κάνει fsck/mount ένα-ένα *μετά* που θα έχει τελειώσει
> πρακτικά το boot.

Βεβαίως αυτό το workaround δεν λύνει το αρχικό πρόβλημα: ο χρήστης δεν θα μπορεί να δει τα δεδομένα του μέχρι να τελειώσει το fsck.

--
Michael Iatrou