Re: fsck στο ξεκινημα. Χρειάζεται τελικά; Κάθε πότε;

On Sunday 28 June 2009, Pantelis Koukousoulas wrote:

> Ελπίζω αυτό να ήταν αστείο :)

Καθόλου. Κι εγώ είμαι υπέρ αυτής της άποψης για το συγκεκριμένο θέμα (αν
και μου κάνει εντύπωση το fsck του ext3 [αν τελικά μιλάμε για ext3] να
κρατάει τόσο πολύ, εντάξει έχει μια διάρκεια όντως, αλλά όχι κι έτσι).

Και συγκεκριμένα έχω εγκαταστάσεις ετών (servers και workstations)
βασισμένες σε reiserfs3, με τις οποίες δεν είχα ποτέ πρόβλημα (ούτε
performance, ούτε απώλειες) και έχουν περάσει όντως από πραγματικές
δοκιμασίες (crashes, κλπ), χωρίς παρατράγουδα.

Αν μου φέρεις ένα ext-οτιδήποτε-version filesystem, νομίζω πως μέσα στα
5 πρώτα λεπτά μπορώ να στο βγάλω τελείως off (δε θέλει πολύ κόπο. Κάνε
ένα crash την ώρα που γράφει κάτι βαρύ/μεγάλο και άλλο ένα crash την ώρα
που κάνει fsck write-mode fix και τέλειωσες, το πήρες στο χέρι, στο
επόμενο fsck το filesystem θα είναι τελείως άδειο με *σχεδόν* όλα σου τα
data στο lost+found/ με τελείως αλλα ντ' άλλα permissions, νομίζω πως δε
χρειάζεται κάτι χειρότερο από αυτό για να ορίσουμε πως το πήρες στο
χέρι).

Η τάση μείωσης της ταχύτητας που ανέφερες για το reiserfs3 μάλλον έχει
να κάνει με fragmentation, πάντως. Υποτίθεται πως όλα αυτά τα journaled
filesystems δήθεν δεν έχουν ανάγκη από defragmentation, αλλά αν τελικά
σκίσεις το filesystem, ε προφανώς και έχουν ανάγκη.

Από εκεί και πέρα, η εμπειρία του καθενός με το κάθε filesystem είναι
και κάπως υποκειμενικό θέμα (πχ εγώ πάντα σπάζομαι με τα διάφορα extX,
πάντα έχουν την τάση να χαλάνε στα χέρια μου όπως έδωσα και ένα
παράδειγμα παραπάνω). Αυτή τη στιγμή εξακολουθώ να προτιμώ το reiserfs3
και για κάποια user-data-only partitions το XFS (το οποίο όμως τελικά
μάλλον δεν θα το χρησιμοποιούσα σε system partition).

--
Thanos Kyritsis <djart at linux.gr>

- What's your ONE purpose in life ?
- To explode, of course! ;-)