Re: Rechner f

Hans-Georg Bork <hgb@hgbhome.net> wrote:
>   shutdown -h now
> ?

Ist das eine besonders tiefsinnige Frage?

,----
| DESCRIPTION
|        Halt  notes  that  the system is being brought down in the
|        file /var/log/wtmp, and then either tells  the  kernel  to
|        halt, reboot or poweroff the system.
|
|        If halt or reboot is called when the system is not in run­
|        level 0 or 6, in other words when it's  running  normally,
|        shutdown will be invoked instead (with the -h or -r flag).
|        For more info see the shutdown(8) manpage.
`----

Ich würde übrigens mal drauf tippen dass ein Gerät versucht den
Rechner wieder einzuschalten. Versuch mal z.B. das Netzwerkkabel zu
ziehen ...
Falls es daran liegt kann man unter Umständen im BIOS einstellen ob
das Gerät das soll oder nicht.

Mfg
 Thorsten
--