Re: config /etc/network/interfaces (?)

Zuthos a écrit, samedi 14 avril 2007, à 09:21 :
> [...]

bonjour,

 $ apt-cache search auto detection laptop # (sarge)
ifplugd - A configuration daemon for ethernet devices
intuitively - Automatic IP configuration detection for laptops
laptop-netconf - network detection and configuration program for laptops
divine - Automatic IP configuration detection for laptops

Il me semble qu'il y en a d'autres,

 $ apt-cache search laptop network
[...]
laptop-net - Automatically adapt laptop ethernet
laptop-net-doc - Automatically adapt laptop ethernet - documentation
laptop-netconf - network detection and configuration program for laptops
whereami - Automatically reconfigure your (laptop) system for a new location

Hop zat elpse.

> Je pense qu'ici le bonding est ton ami

Heu, le « bonding » réseau, c'est plutôt regrouper plusieurs liens, non ?
--
Jacques L'helgoualc'h