RE: poblème récupération d'une partie nom de fichier

Un avantage de cette méthode par rapport à:

   a=`echo $a | sed 's/x/y/'`
ou
   a=`echo $a | cut -d'.' -f2 's/x/y/'`

est qu'elle ne crée pas de sous process et est donc *beaucoup* plus rapide (la méthode ci-dessus crée deux process). Très avantageux lors d'un grand nombre de substitutions.

> Merci beaucoup !

Mais de rien!

> Linux's only pieces of excellence ;)
>

> Yann

Visit our website! http://www.nbb.be
"LEGAL DISCLAIMER: The content of this e-mail message should not be constructed as binding for the National Bank of Belgium (NBB) unless otherwise and previously stated.
Besides, the opinions expressed in this message are solely those of the author and do not necessarily represent those of the NBB, which is particularly the case if the content of the present message, or part of it, is of a private nature or does not come whithin the professional scope of the author."