Re: cache Xterm

Le 12436ième jour après Epoch,
pii233@free.fr écrivait:

> extrait du man :
> «       -sb     This option indicates that some  number  of  lines
>                that are scrolled off the top of the window should
>                be saved and that a scrollbar should be  displayed
>                so  that  those  lines can be viewed.  This option
>                may be turned on and off from the  ``VT  Options''
>                menu.»

En fait, ça ne semble pas être accessible par le menu "VT Options"
(Ctrl+Mouse3) mais plutôt dans le fichier ~/.Xdefaults par
exemple...

! Number of lines of scrollback to save
XTerm*saveLines:        1500

> Peut-être que le terminal graphique par défaut n'est pas xterm ?

Ça semble être x-terminal-emulator <-> xterm

--
Alexander Graham Bell is alive and well in New York, and still waiting
for a dial tone.