Re: Exim, Fetchmail et MUTT

On Tue, 27 May 2003, RL.ROUBEAU wrote:

> Salut à tous,

Bonjour.

> [...]
> To: admin@LATITUDE
> Subject: Mail delivery failed: returning message to sender
>
> This message was created automatically by mail delivery software (Exim).
>
> A message that you sent could not be delivered to one or more of its
> recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed:
>
>   richard.roubeau@wanadoo.fr
>     SMTP error from remote mailer after RCPT
> TO:<richard.roubeau@wanadoo.fr>:
>     host smtp.wanadoo.fr [193.252.22.74]: 504 <admin@LATITUDE>:
>     Sender address rejected: need fully-qualified address

L'expéditeur n'est pas complètement qualifié, c'est normal qu'il te
jette. Tu peux rajouter la ligne suivante dans /etc/email-addresses:

admin: richard.roubeau@wanadoo.fr

Avec ça, tous les mails de l'utilisateur local 'admin' seront réécrits
avec 'richard.roubeau@wanadoo.fr'.

Mes deux centimes.

--
Nicolas