Re: Suomen Debian etenee

Timo Jyrinki <timo.jyrinki@iki.fi> writes:

> [...]
> - Suomentamiseen liittyvää asiaa, linkattuna
> http://www.debian.org/international/Finnish ja selitettynä; viitteenä
> lokalisointi.org
> - Kontaktihenkilö(itä) sivuston parantamiseen liittyvissä asioissa
> - Www-keskustelualueet
>   * Aluksi vain esim. alueet Debian GNU/Linux, Yleistä keskustelua, Testaus.
> Enemmän vasta kun on keskustelua - vrt. esim. open-tuesday.com...
>
> Toivoisin kyllä Debianille enemmän huomiota Suomessa, ja siinä auttaisi kyllä
> kovasti että olisi tarjolla jotain "läheisempää" kuin debian.org (vaikka se

Mieluummin kehittäisin olemassaolevaa sivustoa kuin tekisi kokonaan
uuden. Mutta kyllähän meillä olisi varaa omaan domainiin.

Tarvitseeko www.debian.org etusivun suomennoksen olla puhdas käännös?
Eikö siihen voisi lisätä muutaman linkin?  Haluamasi yleisluontoinen
esittely ei siihen sopisi.  Tosin en oikein ymmärrä mitä sen pitäisi
sisältää.

> Sivuavana asiana toivon omasta puolestani Suomen osaltakin rakentavaa
> yhteishenkeä (siltä osin kuin on tarvetta/hyötyä) Debianin ja erään monien
> ymmärtämän ja jopa osittain arvostaman, mutta joidenkin debianistien vihaaman
> jakelun välillä. Itse haluaisin tuolla toisen jakelun puolella tuoda Debiania

En oikein ymmärrä.  Minulla on asennettuna vain Debian ja Ubuntu. En
ole erityisen kiinnostunut muiden jakeluiden ongelmista.  Tekeekö tämä
minusta "sisäpiiriläisen"?  Toki monet ongelmat aiheutuvat ohjelmista
eli ovat ihan samoja kaikissa jakeluissa.

 - Jukka