Re: sid meni sekaisin

> Onko mitään keinoa palauttaa Sid toimivaksi, sellaista minkä newbiekin
> osaisi, vai onko helpointa asentaa alusta alkaen uudelleen?

Onhan toki, ainakin sinun tasoisesi "newbie". :) Olen itsekin käyttänyt alusta
asti Sidiä -- se on aika tehokas tapa oppia pakon kautta miten hommat tosiaan
toimivat. Jos sille tielle lähtee, kannattaa kuitenkin varautua aina välillä
korjailemaan juuri tällaisia ongelmia, vaikka ei experimental-paketteja
käyttäisikään.

Ensimmäiseksi pitäisi saada DPKG takaisin sellaiseen tilaan, että 'apt-get
upgrade' ei kuole virheilmoitukseen. Yleensä se onnistuu poistamalla
keskenään konfliktoivia paketteja suoraan dpkg:llä (apt-get on turhan kranttu
eikä halua tehdä mitään jos jokin on vähänkin vinossa) tai pahimmassa
tapauksessa korjaamalla käsin rikkinäisiä asennusskriptejä
suoraan /var/lib/dpkg/info/:sta.

Voisitko lähettää koko virheilmoituslitanian analysoitavaksi?

Kun apt sitten on taas tolpillaan, poistetaan experimentalista tulleet
paketit, tehdään dist-upgrade ja asennetaan rapatessa ulos roiskuneet paketit
takaisin. Jos missään vaiheessa ei ole käytty --purge-vipua, on hyvinkin
mahdollista, että järjestelmä toimii kuten ennenkin.

- Jarno