Re: Avaimenvaihtoa Helsingissä pääsiäisen aikoihin?

> Miten hoidetaan sitä avaimenvaihtoa käytännössä?  Korpun avulla?
> DD-ohjeissa sanotaan, että tarvitsee GPG:lla allekirjoitetuna skannaus
> passin tunnussivusta. Mitäs muuta ja miten?

Homman voi kasvotusten hoitaa ihan niin, että jokainen

  1) tulostaa muutaman kappaleen oman avaimensa fingerprintiä
     (omasta keyringistä, *ei* avainpalvelimelta!)
     ja tuo ne mukanaan

  2) Tarkistaa kasvokkain henkilöpapereista ovatko muut
     ketä väittävät olevansa ja jos ovat, ottaa heiltä yhden
     fingerprint-lapun

  3) Allekirjoittaa kotona verkosta haetut avaimet, mikäli
     niiden fingerprintit vastaavat paperilla saatuja

Tietokoneita, diskettejä tms. ei toisin sanoen tarvita kuin vasta kotona eikä
myöskään skannattua passia, kun kerran henkilöllisyyden varmennus voidaan
tehdä kasvokkain oikeasta passista tai ajokortista.

Eikö muuten minun ja Kallen lisäksi muita DD:eita pääse paikalle? Nyt olisi
hyvä sauma tiivistää GPG-verkkoa. Suunniteltu Turun tapahtuma on tietysti
toinen hyvä paikka.

- Jarno