Re: mkinitrd

tuija <tuijan@reppu.net> writes:

> Kiitos tuo käsky tuntuu olevan oikea.
> /sbin/update-initrd 2.6.0-test5
> /sbin/update-initrd: could not find any kernel modules in
> /lib/modules/2.6.0-test5
>
> Mulla vaan mennyt jotain muuta pieleen ilmeisesti kun
> otin kernel.orgista tuon vanilla sourcen
> purin sen /usr/src
> 1. # make mrproper
> 2. # make xconfig  (joka piti monesti tehdä, että sai maken ilman error)

 Heep! Tästä poikki.

> 3. # make
> 4. # make modules_install
> 5. # make install

Näiden sijaan, tarkista että kernel-package niminen paketti
on asennettuna ja aja:

#make-kpkg clean
#make-kpkg --revision=foo1 kernel_image

Ja käännöksen jälkeen käsillä on pieni ja nätti kernel-image-xyz_foo1_i386.deb,
jonka voit asentaa. Mukana tulevat modulit ja kaikki tarpeellinen.

Huom, stringin jonka annat tuolle "--revision" vivulle, täytyy sisältää
yksi numero. make-kpkg:n mansivu kertonee miksi.

           --j