cfdisk stablessa uudelle 40GB levylle

Hankin tuossa vähän aikaa sitten 40GB levyn lisää palvelimeeni ja
aloittelin partitioimalla sitä "cfdisk /dev/hdc", joka sitten onnellisesti
partitio sen minulle yhdeksi 40GB partitioksi. Tosin kun aloitin
formatoinnin kyseiselle levylle niin kone jumitti kesken operaation.
Siis aivan totaalisesti ja vasta reset nappi auttoi asiaan.

Kokeilin tätä pariinkiin otteeseen, kunnes päätin kokeilla fdisk
komentoa asiaan, ja ajelinkin sitten "fdisk /dev/hdc" joka heti
ensimmäisenä sanoi minulle että tämän levyn partitiotaulu on varmaan
sekaisin tai tehdaalta tulon jälkeisen wipen tarpeessa.

Olin samalla kierroksella hommannut uuden 120GB levyn toisia testejä
varten tehokkaampaan koneeseeni ja stable debianin asennukseni tuottikin
tämän levyn kanssa asennuslevyiltä ajettuna saman valituksen että on
varmaan vielä tehdastilassa partitiotaulu ja sitten vasta partition
asennuksen cfdiskiä hyödyntäen, eikä ollut ongelmia.

Olisiko mahdollista että cfdisk:ssä olisi jokin bugi? Koitin katsella
bugs.debian.org sivuja, mutta niiden ohjeita seuraillen ajattelin sanoa
ensin täällä. :)

-jpalko

--
     Jukka Palko        jpalko@iki.fi