Re: laptop-asennus rtl-8139

Viestissä Torstai 21. Elokuuta 2003 15:18, Timo Kalliokoski kirjoitti:
> Olen asennellut Woody30sta läppäreihin ja kun korttia ei ole löytynyt olen
> kopioinut Susen network modulen korpulle ja asennuksen kysyessä modulia
> on verkkokortti löytynyt ja toiminut.
> Ei taida olla ihan oike tapa mutta toimii.
> tt

Tuota minäkin ajattelin, mutta kun ei ole korppuasemaa.
Ja tuolta "korpun korvaajalta" eli usb muistitikulta ei
taida saada haettua vai? Siihen kyllä mahtus kerneli ja muutakin.

Woodyn levyllä olevalla vanilla ytimellä löytyi kyllä verkkokortti, ja verkko,
mutta jotenkin se ei tähän läppäriin sovellu, eikö se ole 2.2 ydin?
Kun boottaan sen, se ilmoittaa kernel panicista i/o handler?
Ja jumiutuu siihen, kun sammutan, ja käynnistän niin sitten pääseen
manuaaliseen fsck tilaan, johtuukohan se kenties tästä acpi kontrollerista?

Ahaa, eli knoppixin voi asentaa myös kiintolevylle, ja sitten päivittää
testingiksi?

Se on tuosta vielä versio rtl-8139c ja näissä 2.4 on se moduuli ollut
tuo 8139too näissä rpm-distroissa.
Mutta mielummin käyttäisin apt-get pohjaista kuin rpm-pohjaista
jakeluversiota.

Ahaa, pitää etsiä ohjetta sitten :)
Olis kyllä kiva jos olis testing ftp-asennusromppu?
t. Tuija