Re: laptop-asennus rtl-8139

On Wed, Aug 20, 2003 at 09:53:07AM +0300, tuija wrote:
> Päivää Kaikille,
>
> Pitäs tuollaiseen allaolevaan halpis-läppäriin asentaa Debian.
> Olen siinä Woodyn asennusohjelmaa muutamaan kertaan pyöritellytkin,
> mutta ongelma on ollut, että en löydä tuolle verkkokortille moduulia?
> Katsonut olen bf2.4. Tarvittava moduuli olisi 8139too.

Asennusta voisi kokeilla muilla Debian Woody-rompuilla, joka rompulla
on erilainen asennusydin, eli joku muu niistä voisi ehkä toimia
paremmin.

Olen kuullut menestyksekkäistä asennuksista myös Knoppixia käyttäen,
http://www.knoppix.com/. Se on Debian -pohjainen Linux-jakelupaketti,
jonka asennusohjelma osaa tosi hyvin tunnistaa koneen
kokoonpanon. Olen sitä itsekin kokeillut hätäkäynnistysromppuna, hyvin
tuntuu toimivan. Knoppix osaa toimia pelkästään rompulta, eli
kiintolevylle ei asenneta mitään, sitä voi siis kokeillakin omassa
koneessaan melko huoletta. Eli asenna ensin Knoppix ja päivitä se
sitten Debianin Testing -jakeluun.

> Naapurin isäntä sanoi bf2.4 olevan käännetty kiinteäksi tuon kortin
> tuki? Yhtäkaikki, korttia vaan ei löydy?

Onko se moduulin nimi varmasti oikein? RTL-8139 -piirin tukea on ollut
eri versioita eri nimisinä moduleina, ilmeisesti siitä piiristä on
liikkeella paria eri modifikaatiota joten voi joutua kokeilemaan mikä
ajuri oikeasti toimii oman koneen piirin kanssa.

Jos ei muu auta voi itse kääntää oman asennuskernelin ja vaihtaa sen
Debian-asennusmedialle vakiokernelin tilalle. Tämä on neuvottu
asennusohjeessa.

--
Tapio Lehtonen
Tapio.Lehtonen@IKI.FI