Re: initrd

1)
Se initrd =/initrd.img

(Vai miten se tarkkaan ottaen oli??? Asaintuntijat kertokoot, minä en ole nyt
linux koneen ääressä.)) piti laittaa lilo.conf tiedostoon riviksi.

2)
Sitten pitää antaa komento

lilo

Sen jälkeen sen pitäisi toimia.

Muuten ei toimi.

(Minusta on varsin kätevää toimia niin että laittaa koneeseen hiiriajurin gpm,
jolla voi konsolista toiseen kätevästi kopioida (ja tallentaa) esim.
tuontapaisia tietoja, joita kone antaa, jottei ne unohdu.)

Jos ei muista antaa komentoa 'lilo' se uusi kernel ei toimi eikä debian
käynnisty. Eikä toimi jossei laita sitä riviä lilo.conf tiedostoon.

3)
Tein itse samantapaisen muutoksen vähän aikaa sitten ja toisessa konsolissa
'roottina' konfiguroiden (esim 'nano' editorillla) muutoksen tekeminen onnistui
ihan hyvin.

Kun saat koneen käynnistettyä tee tuo muutos käsin.

4)
(Se lilo.conf löytyy hakemistosta /etc)

Hannu Virtanen

P.S.

5)
Koneen saa käyntiin resc-levykkeellä tai cdrompulla. Vanha buttikorppu
kelpaa.(Rompulta käynnistettäessä joudut varmaan biosissa vaihtamaan asetukset
niinettä kone lukee ensin romppuasemaa.)

Hannu Virtanen
hvirtane@cc.jyu.fi