vielä gprs ja debian

Hei,

olen kyllästymiseen asti yrittänyt saada debian woody systeemissä gprs ppp
internet yhteyttä toimimaan. Tämä Simensin me45 puhelin toimii kaverini
winboxissa ihan OK, muttei suostu toimimaan debianissa.

Olen lukenut ainakin kuuteen kertaan gprs howto:n ja 'gprs install- tekstit.

Olen käyttänyt kolmea eri ohjelmaa asennukseen quickppp, pppconfig ja kppp.

Onko kyse kernelin ominaisuuksista?

kernel on 2.4.18 amd k6. Ja siinä olen ladannut serial async moduuliksi ja
lisännyt siihen sen option, jota ohjeissa ehdotetaan. (flag_time=0).

kppp:n kanssa pääsee niin pitkälle, että modeemin installointi onnistuu ja
verkkoyhteyttä muodostettaessa homma kaatuu 'error 8 ilmoitukseen'. Modeemin
alustus ja soittonumero näyttää ihan oikealta. (AT+CGDCONT=1,"IP","INTERNET";
soittonumero *99****1#

pppconfig ei suostu hyväksymään 'AT+CGDCONT=1,"IP","INTERNET"' optiota
ollenkaan, vaan antaa virheilmoituksen 'error on line 157'.

On ilmeisesti joku asia, jota en ole huomannut, mutta mikähän se on?

Onko niin, että kernelissä ppp ja serial async ei voi olla moduleina, vaan
pitää olla eri kernel?

hvirtane@cc.jyu.fi