Re: äänetön

On 8 Nov 2002, Jukka Neppius wrote:

> Miksi asiat pitää tehdä noin hankalaksi?
>
> roottina (olettaen, että tunnus on 'tuija'):
> adduser tuija audio
> adduser tuija video
> adduser tuija cdrom
> adduser tuija floppy

Tämäkin on tarpetomasti liian hankkala.

Kenellekään tahansa, jolla on login-oikeus aseman konsoliin, on annettavaa myös käyttöoikeuskia yllä
oleviin laitteihin oletuksena (tai ainakin audio ja video laitteihin - ehkä irrotavissa medioissa on
hiemmän riskia).

*NIX joskus haisee kauheesti...

--
Martin-Éric Racine, Espoo, Finland.
"Kas sa tahad mind? - Nej!!! Är du en idiot?!!"