Re: apt-asennus

Viestissä Keskiviikko 25. Joulukuuta 2002 00:22, Sami Haahtinen kirjoitti:
> Eikös tämä ole se normaali/oikea tapa tehdä asennus ;)
***********************************************************************************
Minä olen luullut, että pitää dselectin kanssa painia pari tuntia :-)
> ensin pitänee määritellä oleellinen. muilta osin kaikki pitäisi olla
> kunnossa.
> Ikävä tuottaa pettymys, mutta kyllä se periaatteessa on noin helppoa ;)
**********************************************************************************
Ei se ole pettymys, päinvastoin, olen aiemmin arvioinut Debianin paljon
punapipoa hankalammaksi tapaukseksi pääasiassa juuri dselectin takia,
täytyy nyt tarkastella asiaa uudelleen :-)
Sitten niinä aiempina kertoina kun olen pähkäillyt dselectin ja taskselin
kanssa pari tuntia, ja vaihdellut cd:tä sitten ahkerasti asennusohjelman
pyyntöjen mukaan, olen aina lopuksi saanut joitakin erroreita?
Varmaankin valinnut "vääriä" paketteja keskenään?
Nyt kun vahingossa ohitin taskselin ja dselectin en aikaansaanut erroreitakaan
:-)
> jos ihan desktop käytössä ajattelit konettasi käyttää niin tosiaan perus
> toimisto-ohjelmat on hyvä asentaa (OpenOffice.org.. ) jotta koneella
Mulla on sellainen halpa epsoni, jota punapipo käyttää cupsin driverilla,
mutta koko cups-ghostscript ei ole punapipossa käytössä, vaan jokin
muu lpd/lpr? Olen siinä kokeillut myös koko cups pakettia, mutta lopputulos
oli huonompi? Ehken osannut sitten säätää sitä cupsia?
Vanhemmassa punapipossa käytin turboprint.de
Mitäköhän paketteja tässä Debianissa kannattas kokeilla, että sais
printterin toimimaan, joka on siis usb c20ux?
Terveisin
Tuija T.