Re: Installeer sqlitebrowser uit backport

On Sat, Apr 10, 2021 at 10:05:12AM +0200, Cecil Westerhof wrote:
> [...]
>
> Wat wel lijkt te werken is:
>     apt install -t buster-backports sqlitebrowser
>
> Maar dat geeft:
>     262 upgraded, 71 newly installed, 69 to remove and 1823 not upgraded.
>     Need to get 254 MB of archives.
>     After this operation, 73.0 MB of additional disk space will be used.
>     Do you want to continue? [Y/n]
>
> Twee vragen:
> - Klopt de documentatie op debian.org niet, of is er aan mijn kant
>   iets verkeerd?
> - Gekeken naar de forse impact: is het verstandig om de upgrade te doen?

Ik vermoed een type fout. Na mijn correctie:

} - Gekeken naar de forse impact: is het verstandig om die upgrade te doen?

Ja, die upgrade van packages is wel verstandig.
Waarom? Wegwerken achterstallig onderhoud.
Hoe? `sudo apt reinstall foo` Waarbij 'foo' een package is wat reeds
ge-installeerd is.  Test die ik aan mijn kant deed is:

  sudo apt reinstall tcpdump

En kreeg output als onder andere

  0 opgewaardeerd, 0 nieuw geïnstalleerd, 1 opnieuw geïnstalleerd, 0 te verwijderen en 5 niet opgewaardeerd.
  Er moeten 0 B/466 kB aan archieven opgehaald worden.
  Na deze bewerking zal er 0 B extra schijfruimte gebruikt worden.
  (Database wordt ingelezen ... 559450 bestanden en mappen momenteel geïnstalleerd.)
  Uitpakken van .../tcpdump_4.99.0-2_amd64.deb wordt voorbereid...
  Bezig met uitpakken van tcpdump (4.99.0-2) over (4.99.0-2) ...
  Instellen van tcpdump (4.99.0-2) ...

Mijn inschatting is dat original poster iets als

  262 opgewaardeerd, 71 nieuw geïnstalleerd, 1 opnieuw geïnstalleerd, 69 te verwijderen en 1823 niet opgewaardeerd.
[...]

krijgt.

Advies:
  Pas na de inhaalslag weer verder gaan met sqlitebrowser uit backports.

Silence is hard to parse