Re: https://certbot.eff.org/lets-encrypt/debianbuster-nginx

Hoi,

Op 23-06-2020 om 11:37 schreef Geert Stappers:

> Dat beantwoordt mijn oorspronkelijke vraag.  Dank.

> Hoe dan?   (zelfde vraag verder op ook in andere beantwoording)

Er wordt tijdelijk een mapje aangemaakt in de map .well-known/
Als ik me niet vergis heet dat mapje acme, maar ik weet het niet zeker.

Dit wordt uitgelezen door de acme server, dus apache moet van buitenaf
bereikbaar zijn. Dit gaat goed over poort 80. Of het goed gaat over
poort 443 (bij een verleninging) weet ik niet zeker.

> En is dat m.b.v. van "webroot"?
> ( https://certbot.eff.org/docs/using.html#webroot )

Nee, met behulp van de apache plugin.
https://packages.debian.org/buster/python3-certbot-apache