Re: Welke paketten komen uit unstable?

Op 23-02-19 om 18:32 schreef Luuk:

> Google wist het:
>
> https://askubuntu.com/questions/8560/how-do-i-find-out-which-repository-a-package-comes-from
>

> gevonden door te zoeken op 'apt list package source debian'
>
> ;)
>

> Kortom op de resultaten van de volgende opdrachten de juiste scriptjes
> bouwen:
>
> dkpg -s <packagename>
>
> apt-cache showpkg <packagename>
>

> of, als je verder leest word het eenvoudiger :
>
> apt policy <packagename>

Natuurlijk zou ik een script kunnen maken wat van alle geïnstalleerde
pakketten checkt of de geïnstalleerde versie ook in Debian 10 zit en de
naam toont als dit niet het geval is. Maar dat is wel een boel gedoe.

Blijkbaar wordt nergens opgeslagen waar een pakket vandaan komt, ook in
de logs vind ik deze informatie niet.

Ik zie het overigens wel op het scherm voorbij komen als ik een pakket
installeer, ik zie daar dan zoiets:
Ophalen:1 http://ftp.nl.debian.org/debian buster/main amd64 hello amd64
2.10-1+b1 [55,9 kB]