Re: Widevine werkt niet meer in Firefox-esr

Op 06-02-19 om 09:46 schreef Paul van der Vlis:
> Hoi,
>
> Onlangs melde ik dat npostart.nl niet meer functioneerde.
>
> In de tussentijd is er een nieuwe versie van Firefox-esr gekomen in
> Debian, en er is wat veranderd. Nu wordt er een poging gedaan Widevine
> te installeren (gele balk boven), maar dit duurt eindeloos en lukt niet.
>
> Ik heb de .mozilla directory hernoemd en het op die manier nog een keer
> "schoon" geprobeerd, maar het ook dat werkt niet.
>
> Deze site geeft hetzelfde probleem, het probleem is dus niet NPO
> specifiek: https://bitmovin.com/demos/drm

> [...]

Ik heb nu een 'mooie oplossing'.

Het komt erop neer dat je als root dit bestand moet openen:
/usr/lib/firefox-esr/defaults/pref/channel-prefs.js
En daar "default" in "esr" moet wijzigen.

Dit doet bovenstaande:
sudo sed -i -e 's/default/esr/g'
/usr/lib/firefox-esr/defaults/pref/channel-prefs.js

Ik heb hierna de computer herstart, alleen Firefox herstarten hielp
niet. Wellicht is opnieuw inloggen ook goed.

Hierna kun je Widevine updaten met het update mechanisme in firefox-esr,
en de DRM werkt weer.

Info komt uit deze bug.

PS Moet ik nu blij zijn? Nee, ik hou niet van DRM.