Re: Waarom ging de server uit?

Hoi Frans en anderen,

Op 25-04-18 om 10:53 schreef Frans van Berckel:

> Dit laatste. Zojuist fancontrol op de server gezet. Kijken of die de
> fans beter kan versnellen, als dit voor de temperatuur noodzakelijk is.
>
> Ik heb 1 case fan en 2 cpu fans, alle vierdraads. Goed te overzien. De
> BIOS waarde smart was misschien onvoldoende? Wel goed dat ie dan stopt.

Als de CPU te heet wordt, dan stopt de hele computer. Dat is niet iets
vanuit Linux, maar vanuit de CPU.

Het zou beter zijn als de boel vanuit Linux gestopt zou zijn (dan zie je
wat in de logs en kan alles netjes worden gesloten of beperkt), of als
de fans harder zouden zijn gaan draaien.

Misschien hapert er een fan soms, of is het contact tussen de fan en de
CPU niet goed (pasta).