Re: Waarom ging de server uit?

On Fri, 2018-04-13 at 07:55 +0200, Geert Stappers wrote:

> Nou, als het niet de logging staat, dan staat het niet in de logging.
>
> Je zult dan creatief moeten zijn om de oorzaak te vinden.
> Met de stofzuiger er tegenaangestoten? De kat?
> Korte stroom onderbreking? ( en geen "resume after powercut" )
> Thermische beveiliging?

Dit laatste. Zojuist fancontrol op de server gezet. Kijken of die de
fans beter kan versnellen, als dit voor de temperatuur noodzakelijk is.

Ik heb 1 case fan en 2 cpu fans, alle vierdraads. Goed te overzien. De
BIOS waarde smart was misschien onvoldoende? Wel goed dat ie dan stopt.

Frans van Berckel
Media Engineer / Linux Master
LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/fransvberckel/