Re: /etc/debian_version bevat buster/sid

Diederik de Haas <didi.debian@cknow.org> writes:

> $ dpkg -S /etc/debian_version
> base-files: /etc/debian_version
>
> Dus omdat jouw base-files package uit testing is, geeft debian_version buster/
> sid aan. Ik kan me voorstellen dat het in scripts oid gebruikt wordt om te
> bepalen welke versie van Debian je draait, maar weet dat niet zeker.
> Alhoewel ik niet verwacht dat er iets door breekt, is er wat voor te zeggen om
> het een zo goed mogelijke weerspiegeling van je systeem te laten zijn.
> Dus probeer eens om base-files te downgraden naar stretch en ik zou dat doen
> [...]

Kon gewoon met:
    apt install base-files/stretch

Heb het ook met de overige pakketten gedaan en heb testing dus kunnen
verwijderen.

Belangrijkste reden voor testing was geloof ik Firefox, maar die heb
ik nu rechtstreeks geïnstalleerd.

--
Cecil Westerhof
Senior Software Engineer