Re: /etc/debian_version bevat buster/sid

On zondag 22 april 2018 14:00:05 CEST Cecil Westerhof wrote:
> Het bestand
>     /etc/debian_version
> bevat:
>     buster/sid
>
> Waarom bevat debian_version buster/sid en moet ik me daar druk over
> maken?

$ dpkg -S /etc/debian_version
base-files: /etc/debian_version

Dus omdat jouw base-files package uit testing is, geeft debian_version buster/
sid aan. Ik kan me voorstellen dat het in scripts oid gebruikt wordt om te
bepalen welke versie van Debian je draait, maar weet dat niet zeker.
Alhoewel ik niet verwacht dat er iets door breekt, is er wat voor te zeggen om
het een zo goed mogelijke weerspiegeling van je systeem te laten zijn.
Dus probeer eens om base-files te downgraden naar stretch en ik zou dat doen
met aptitude omdat die (voor zover ik weet) beter en duidelijker aangeeft of
dat problemen gaat opleveren.