Re: Alternatief voor bash_history ?

Op 19-03-18 om 12:33 schreef Geert Stappers:

> Er is HISTTIMEFORMAT
> zie https://askubuntu.com/questions/391082/how-to-see-time-stamps-in-bash-history#391087
> voor voorbeeld een toelichting.

Dit is inderdaad wel leuk, het werkt zelfs een beetje "met terugwerkende
kracht".

Ik heb echter niet kunnen vinden wat ik gisteren fout heb gedaan,
wellicht had ik nog een andere terminal open.

Ik zal "man history" eens goed gaan lezen, ik kende dit hele commando
niet. Ik kijk normaal in ~/.bash_history, of gebruikte het uitroepteken.

> Heb ik zo niet paraat.

Het is best vaak zo dat de history niet goed bewaard wordt, maar ik vond
hier nog een interessant artikel, wat als ik het goed begrijp precies
doet wat ik wil:
https://linuxcommando.blogspot.com:80/2007/11/keeping-command-history-across-multiple.html

> Dan wel aanvulling/aanpassing  als ik het goed begrijp.

Uiteraard.