Alternatief voor bash_history ?

Hoi,

Vanochtend was een systeem volgelopen waarop ik gisteren had gewerkt.
Er bleek een enorm bestand in /var/tmp/.guestfs te staan.

Het zou behulpzaam zijn, als ik had kunnen nagaan wat ik om 21:15 voor
commando had gegeven. Om het voor een volgende keer te voorkomen.

bash_history is een goede zaak, maar eigenlijk zou ik het loggen van
commando's graag wat beter geregeld hebben. Zoals een timestamp voor elk
commando. En dat het direct wordt weggeschreven, ook vanuit meerdere
terminals tegelijk.

Kent iemand een alternatief voor bash-history?