Re: Certbot problemen (Letsencrypt)

Op 15-03-18 om 17:36 schreef Paul van der Vlis:
> Hoi,
>
> Tot mijn schrik zie ik dat Certbot niet meer werkt op Debian8, hetzelfde
> is waarschijnlijk het geval op Debian9, alleen is er daar een backport
> die het wel doet. Maar je moet het maar weten...
>
> De versie in Debian9 is niet zo simpel te backporten, want hij is
> gebaseerd op Python3, terwijl Certbot onder Debian8 Python2 gebruikt. Er
> missen nogal wat Python3 modules in Debian8.
>
> Mocht je ook nog werken met Debian8 en Certbot, dan ben je bij deze
> gewaarschuwd.
>
> Een oplossing heb ik nog niet (anders dan upgraden naar Debian9).

Er is een alternatief te downloaden bij de EFF, die zijn eigen "virtual
environment" download:
https://certbot.eff.org/docs/install.html#alternate-installation-methods

Het doet van alles wat me niet bevalt, dus ik weet nog niet of ik hem ga
gebruiken. Maar voor iemand die haast heeft is het wellicht een oplossing.