Re: Certbot problemen (Letsencrypt)

Op 16-03-18 om 08:39 schreef Cecil Westerhof:

> Als simpele programmeur vergeet ik dit scenario 'iedere keer', maar
> Debian9 is drie kwartaal uit, dus de update had gedaan kunnen zijn.

Natuurlijk had ik al die machines al van een upgrade kunnen voorzien,
maar realiseer je dat daarbij best veel mis kan gaan. Daarom doe ik het
eerst met een paar machines, en verzamel ik ervaringen.

En sommige machine upgrade ik helemaal niet, bijvoorbeeld omdat ik weet
dat ze worden uitgefaseerd. Of omdat er problemen zijn met een nieuwe
versie.

> (En ja, ik weet dat het een heikel onderwerp is bij systeem
> beheerders.)

Programmeurs werken vaak het liefst met de nieuwste software. Maar zij
hoeven de systemen meestal niet "up" te houden.