Re: Remote desktop

Op 12-03-18 om 14:52 schreef lists:

> Sorry, ik type uit mn hoofd.
>
> Ik bedoelde: xrdp met remmina.

Xrdp kun je weer op verschillende manieren implementeren, vaak gebruikt
het een VNC server als backend die het eigenlijke werk doet.
Dan draait er alleen extra proces, wat misschien handig is voor Windows
gebruikers maar weinig voordelen heeft voor Linux gebruikers.

Maar ik heb ook gehoord van een xorg-driver voor Xrdp.
https://github.com/neutrinolabs/xorgxrdp
Volgens mij zit dat niet in Debian.