Re: Remote desktop

Op 12-03-18 om 14:03 schreef lists:

> Misschien xvnc als server,

Als ik zoek op "xvnc", dan zit dit alleen in het pakket "linuxvnc". En
dat blijkt voor text te zijn volgens de beschrijving:
https://packages.debian.org/stretch/linuxvnc
Ik ken dit pakket verder niet.

Misschien dat je x11vnc bedoeld, maar dat is -als ik me niet vergis-
vrij traag.

Ik weet dat er ook een tigervnc-plugin voor Xorg is, maar daarmee heb ik
nog niet veel ervaring. Het pakket heet "tigervnc-xorg-extension".

> en remmina als client?
Remmina is inderdaad een mooie client, maar mischien dat tigervncclient
sneller is. Met de vraag welke client beter is heb ik me nog niet zo erg
bezig gehouden.