Re: isUpgradable

On Sunday 28 May 2017 14:32 CEST, Paul van der Vlis wrote:

> Het is me niet helemaal duidelijk wat je wilt. Wil je automatische
> updates? Daarvoor is ook een pakket "unattended-upgrades".

Ik wil gewoon worden genotificeerd wanneer er pakketten zijn waarvoor
een update is. Dan kan ik zelf bepalen wat ik ermee doe. Automatische
updates installeren is iets wat ik zeker niet wil. Normaal al niet,
maar ik gebruik niet eens stable.

> Je hebt ook een pakket "cron-apt", wat default dagelijks je
> pakkettenlijst vernieuwd en alvast updates download. Maar er kan
> veel meer mee, eigenlijk alles wat met apt kan.

Daar zou ik dan eens naar moeten kijken.

> Wil je een bericht als er een update is? Dan kun je je ook abonneren
> op debian-security-announce@lists.debian.org. (Alhoewel, volgens mij
> zijn er ook weleens security updates zonder een bericht, dat weet ik
> niet helemaal zeker). Er zijn wellicht meer mailinglisten waarop je
> je wilt abonneren, zoals debian-announce@lists.debian.org.

Bedankt voor de tips. Ik ga er eens naar kijken.

--
Cecil Westerhof
Senior Software Engineer