Re: is /etc/rc.local nog steeds de plaats voor hardware (start) instellingen ?

On Mon, Jan 30, 2017 at 03:06:24PM +0100, Gijs Hillenius wrote:
> [...]

Zo juist het goede verhaal over 'libinput' gelezen van Sjoerd Hiemstra
wat nu op https://lists.debian.org/debian-user-dutch/2017/01/msg00019.html staat
 (ja, dat is een compliment aan Sjoerd )

> vond inmiddels ook een verwijzing naar iets als
>
> systemd-tmpfiles --prefix=/sys --create
>
> waarbij je dan de instellingen in
> /etc/tmpfiles.d/trackpoint.conf
>
> zet.
>
> Eerder deze ochtend ff snel geprobeerd, maar dat deed niets.

Mijn websearch op '/etc/rc.local systemd' bracht me
bij https://www.raspberrypi.org/forums/viewtopic.php?f=28&t=132473
waar een /lib/systemd/system/myscript.service wordt aangemaakt
die dan weer bash en script aanroept.

Doe er jullie voordeel mee

Leven en laten leven