Re: letsencrypt wilnie, zit (oude) cert soms in de weg

On 15 Sep 2017, Gijs Hillenius wrote:

> Ik probeer letsencrypt (LE) op mijn servertje te implementeren.
>

> certbot --apache
>
> geeft een probleem
>
> Domain: hillenius.com Type: unauthorized Detail: Incorrect validation
> certificate for tls-sni-01 challenge.  Requested
> 7f6d14b13b07f2d00dc5e08c1eea9c72.fc9f0dfaceda5116edca852972b04124.acme.invalid
> from [2a01:4f8:200:546b::9e15:1]:443. Received 3 certificate(s), first
> certificate had names "hillenius.com"
>
> Dat komt, denk ik, omdat hillenius.com op poort 443 nu nog de "oude"
> zelfgemaakte certificaten gebruikt. Denk ik dan.

> [...]

Weer een hoop tijd met Google doorgebracht (het is een zoekmachine, geen
vindmachine) later:

Ik ben een stap of wat verder:

1) eerst apache uitzetten

en daarna

2) certbot certonly --standalone

draaien. Dat werkte, ik heb nu certificaten in /etc/letsencrypt/live

Die moet ik nu nog goed in de diverse apache configuraties zien te
duwen. Dat is iets voor later..